WSPARCIE OGÓLNODOSTĘPNYCH SZKÓŁ I PLACÓWEK SYSTEMU OŚWIATY POWIATU PILSKIEGO W PROWADZENIU SKUTECZNEJ EDUKACJI WŁĄCZAJĄCEJ
Projekt Powiatu Pilskiego pn. „Wsparcie ogólnodostępnych szkół i placówek systemu oświaty powiatu pilskiego w prowadzeniu skutecznej edukacji włączającej”.
Dofinansowanie w ramach Priorytetu 6 „Fundusze europejskie dla Wielkopolski o silniejszym wymiarze społecznym (EFS+)”
Działania 06.07 „Edukacja przedszkolna, ogólna oraz kształcenie zawodowe”
Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027.
Całkowita wartość projektu: 2 309 533,28 zł
Kwota dofinansowania: 2 078 579,94 zł
Kwota dofinansowania UE: 1 616 673,29 zł
Wkład własny: 230 953,34 zł
Data rozpoczęcia projektu: 2024-12-01
Data zakończenia projektu: 2027-03-31
Głównym celem projektu jest zapewnienie, w okresie od 01.12.2024 do 31.03.2027 r., równego dostępu do dobrej jakości kształcenia włączającego w 8 ogólnodostępnych szkołach, prowadzących kształcenie zawodowe i ogólne w powiecie pilskim poprzez:
- zwiększ. kwalifikacji i kompetencji zawodowych do pracy z uczniem niepełnosprawnymi i ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi 160 (116K i 44M) osób z kadry pedagogicznej,
- prowadzenie zajęć specjalistycznych, działań integracyjnych i przeciw dyskryminacji dla 720 uczniów (432K, 288M),
- dostosowywanie dostępności i warunków panujących w szkołach do zgłaszanych potrzeb społecznych.
Projekt będzie realizowany przez: Beneficjenta, to jest Powiat Pilski we współpracy z:
- I Liceum Ogólnokształcące im. Marii Skłodowskiej Curie w Pile,
- Zespołem Szkół Budowlanych w Pile,
- Zespołem Szkół Ekonomicznych w Pile,
- Zespołem Szkół przy Teatralnej w Pile,
- Zespołem Szkół Technicznych w Pile
- Zespół Szkół im. Stanisława Staszica w Pile
- Zespół Szkół Gastronomicznych w Pile
- Zespół Szkół w Łobżenicy
Grupa docelowa w projekcie to 8 ogólnodostępnych szkół prowadzących kształcenie zawodowe i ogólne w powiecie pilskim, 160 osób z ich kadry pedagogicznej (116K, 44M) oraz 720 uczniów/uczennic (432K, 288M) w tym 7 osób niepełnosprawnych i 116 ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Efekty, rezultaty Projektu:
- podniesienie kwalifikacji 26 przedstawicieli kadry szkół w zakresie pracy z ON oraz z SPE,
- podniesienie kompetencji 116 przedstawicieli Rad Pedagogicznych szkół w zakresie edukacji włączającej i pracy z ON oraz z SPE,
- poprawa dostępności 8 szkół zaangażowanych w projekt,
- wsparcie w zakresie skutecznej edukacji włączającej 8 placówek systemu oświaty,
- wsparcie 123 uczniów niepełnosprawnych i z SPE,
- nabycie przez 720 uczniów umiejętności rozpoznawania i przezwyciężania stereotypów oraz uprzedzeń, co przyczyni się do bardziej tolerancyjnego społeczeństwa szkolnego.
DOKUMENTY REKRUTACYJNE
Regulamin naboru i uczestnictwa w projekcie (plik pdf.)
Załącznik 1. Formularz rekrutacyjny uczestnika projektu - uczeń (plik pdf.)
Załącznik 2. Formularz rekrutacyjny uczestnika projektu - nauczyciel (plik pdf.)
Załącznik 3. Informacja dotycząca przetwarzania danych (plik pdf.)
Załącznik 4. Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych w ramach projektu (plik pdf.)
Załącznik 5. Deklaracja uczestnictwa w projekcie (plik pdf.)
Zadania, które będą realizowane w ramach projektu w Zespole Szkół przy Teatralnej w Pile:
ZADANIE 7. Zapewnienie dostępności infrastruktury i wyposażenia z uwzględnieniem potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz z niepełnosprawnościami.
Zaplanowano następujące działania:
1. zakup wyposażenia do gabinetu pedagogiczno-psychologicznego,
2. zakup wyposażenia do gabinetu rewalidacyjnego.
ZADANIE 10. Podnoszenie kompetencji kadr w zakresie organizacji lub podnoszenia jakości edukacji włączającej poprzez studia podyplomowe dla nauczycieli.
Zaplanowano studia podyplomowe dla 5 nauczycieli na kierunkach:
1. Terapia zaburzeń więzi.
2. Diagnoza, rewalidacja i terapia pedagogiczna.
3. Oligofrenopedagogika z arteterapią.
ZADANIE 14. Organizacja zajęć specjalistycznych dla uczniów z niepełnosprawnościami w środowisku szkolnym i pozaszkolnym dla uczniów.
W ramach zadania zaplanowano następujące zajęcia specjalne:
1. terapia psychologiczno-pedagogiczna - zajęcia indywidualne dla 8 osób,
2. zajęcia rewalidacyjne 1 grupa 4 osobowa,
3. zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka polskiego dla jednej 10 osobowej grupy,
4. zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki dla jednej 10 osobowej grupy.
ZADANIE 17. Zatrudnienie dodatkowego personelu - pedagoga specjalnego w celu zwiększenia udziału dzieci/uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi.
W ramach zadania zaplanowano zatrudnienie w ZS przy Teatralnej dodatkowego personelu – pedagoga specjalnego dla uczniów ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi.
ZADANIE 19. Wsparcie prowadzenia działań mających na celu walkę ze stereotypami i zapobieganie dyskryminacji, m.in. wobec uczniów z niepełnosprawnościami i z SPE poprzez działania ukierunkowanie na rozwijanie wśród dzieci/uczniów postaw związanych z przeciwdziałaniem dyskryminacji ze względu na np.: płeć, rasę, pochodzenie narodowe i etniczne, religię, światopogląd, niepełnosprawność, wiek czy status społeczny i ekonomiczny.
W ramach zadania przeprowadzone zostaną:
1. innowacyjne warsztaty – symulacje niepełnosprawności,
2. warsztaty świadomościowe,
3. warsztaty można różnić się pozytywnie.
ZADANIE 20. Podnoszenie kompetencji N w zakresie podnoszenia jakości edukacji włączającej oraz pracy z uczniem niepełnosprawnym oraz z SPE poprzez warsztaty dla Rad Pedagogicznych.
W ramach zadania zaplanowano warsztaty dla członków Rad Pedagogicznych placówek objętych projektem w tym:
1. Edukacja włączająca,
2. Zaburzenia psychospołeczne rozwoju uczniów/nic,
3. Krótkie techniki motywowania,
4. Współpraca z rodzicami w procesie wychowawczym.
